IAA Prisen You are here: Home - Om IAA - IAA Prisen

IAA Prisen 2016

Siden 1979 har vi uddelt IAA Prisen for den bedste, mest kreative og resultatgivende kampagne.

Alle ikke-kommercielle kampagner kan deltage i kampen om prisen. Herved forstås kampagner, der tjener det almenes vel, uanset om sponsorerne er offentlige eller private institutioner/firmaer.
Afgørende er, at kommunikationen hverken direkte eller indirekte har et kommercielt formål.

Der kan indsendes kampagner, der består af en eller flere aktiviteter og har været gennemført inden for de sidste to år.

Der kan indsendes kampagner i to kategorier:

  • Nationale aktiviteter
  • Lokale aktiviteter

Næste gang der kan sendes bidrag ind til IAA Prisen er i 2017.

DOMMERKOMITÉ
De indsendte bidrag vurderes af erfarne kommunikations- og erhvervsfolk herunder:

  • Lisbeth Knudsen, adm. direktør, Mandag Morgen
  • Merete Eldrup, adm. direktør, Mediekoncernen TV 2|DANMARK A/S
  • Poul Madsen, ledende chefredaktør, Ekstrabladet
  • Ida Willig, Professor, PhD, Institut for Kommunikation, Roskilde Universitet
  • Kresten Schultz Jørgensen, formand for Public Relations Branchen og direktør, LEAD Agency
  • Astrid Haug, formand for Kommunikationsforeningen og digital rådgiver, Astrid Haug Aps.
  • Donald Nekman, direktør, DNCC og rektor for IAA Uddannelserne
  • Asger H. Nielsen, adm. direktør, MEGAFON og ansvarlig for IAA Prisen

VINDERE AF IAA PRISEN 2016

I 2016 gik den nationale pris til Kræftens Bekæmpelse og bureauet Sunrise for deres kampagne “Hold øje mand”¨.

Dommerne havde bl.a. følgende at sige om vinderne:

Kampagnen får IAA prisen, fordi den gennem sin kreative løsning formår at åbne for et svært og følsomt emne, som at tjekke sin afføring og for at gøre det nærværende, interessant og vedkommende gennem de anvendte kendte personer.

Den visuelle løsning – med toiletbrættet som ramme – er enkel og unik, og billedet tilkendegiver uden ord nøjagtig, hvad kampagnen drejer sig om.

Der er efter dommerkomiteens vurdering tale om et langtidsholdbart koncept, der kan udvikles og forenkles, så budskabet holdes levende. Vi kan kun håbe, at indsatsen på dette område også videreføres i de kommende år. Holdnings- og adfærdsændringer tager tid og er en proces – og selv den bedste indsats kan ikke ændre alt på blot en kampagneperiode.

Læs hele dommerbegrundelsen, se hvem der vandt den lokale kampagne og se billeder fra prisoverrækkelsen

purple

VINDERE AF IAA PRISEN 2016

Se hvem der vandt og læs dommernes motivationer

purple

 

TIDLIGERE ÅRS VINDERE

Se hvem der tidligere har vundet IAA Prisen

purple


Warning: Unknown: open(/var/lib/php/sessions/sess_rv740g72jrf2dfqkki1rm6q782, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php/sessions) in Unknown on line 0